Delmätning men inte slutmätning

4 månader efter start

4 månader efter start

Vecka 1

Vecka 1

Så var vi framme. I februari när jag började den här träningsresan trodde jag att jag skulle vara framme vid mitt mål nu. Men jag har insett att förändringar tar tid och av någon anledning tar det extra lång tid för mig.

Jag har precis träffat min PT igen. Gjort en ny mätning. Tappat ytterligare ett kilo och 1 % i fettprocent. Totalt tappat 6 kg och 12 % i fett. Helt ok men långt ifrån färdig.

Från början var det tänkt att hela träningsprogrammet skulle vara färdigt nu. Men min PT vill inte släppa mig förrän jag är där jag vill vara. Så resan fortsätter.

Fram tills nu har jag tränat hela kroppen varje gång jag har styrketränat. För att få igång kroppen,  förbränning och allt runt omkring. Nu ska jag istället köra 3-split. Det innebär att jag tränar vissa muskelgrupper per gång istället och lägger detta på ett rullande schema. Så armar/axlar ena gången, mage/ben nästa och rygg/baksida tredje gången.

Detta innebär att jag nu ska pressa varje muskelgrupp mer. Slita hårdare och verkligen ta ut musklerna. Ännu mer än vad jag gjort hittills. Och på det fortsätter jag min warrior – diet fast lägger nu till rejält mycket protein också. Här ska byggas, brännas fett och omforma kroppen ännu mer.  I höst ska jag träffa PT:n igen, och så ska han fortsätta att mäta mig. Tills jag kommer ner dit jag vill vara. Då behöver jag lära mig hur man stannar kvar där.

I morse kom jag i ett par byxor,  storlek 36. Sådana framsteg glädjer mig. Den här resan är långt ifrån slut. Jag börjar hitta verktyg som jag kan använda, jag börjar veta hur jag ska göra för att pressa kroppen. Och jag har fattat vilket extremt arbete det ligger bakom. All respekt till dem som har fitness – kroppar!

Nu ska jag fortsätta nöta på gymmet. Testa den här 3-split varianten och se vad den ger. Om mindre än 2 veckor åker jag till Brasilien och därefter direkt till Turkiet. Blir utomlands en månad. Förhoppningsvis hittar jag gym där borta så att jag kan fortsätta köra på. Så får vi se när jag kommit i den form jag vill ha. Då ska jag skicka ett kort till min PT och tacka för hjälpen ??

Posted in Träning & hälsa.

One Comment

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *